2012. január 4., szerda

A baktus dícsérete:-)

Lehet nem láttam még sokat a kötött világból és az is belefér, hogy nem nyitom elég tágra a szemem, de ez a végtelen egyszerű háromszög alakú kendőt - BAKTUST - az első pillanattól a szívembe zártam. Egy norvég mese hőseinek egyikéről kapta a nevét, de az is lehet, hogy a  generációm  másra asszociál a háromszögű kendőforma láttán:-) Aztán ott van benne a használjunk fel minden maradékot elv, olyan fondorlatos módon, hogy egy konyhai mérleg segítségével a rendelkezésre álló fonalmennyiség fele jelöli ki a kendő csúcspontját. Jó mérés esetén pár centi fonalad sem marad :-) Ez a takarékos szellem egyre inkább megszívlelendő. És akkor a sál készítésének lélektanáról még nem is beszéltem. Elindulsz 2+ 2 szélszemmel, -  mintha egy hegyet másznál meg -, egyre hosszabb sorokon keresztül, egyre lassabban de eljutsz a csúcs(pont)ra, majd ott egy kicsit megpihenve, indulsz vissza a lejtőn, végcélod pedig a rövidülő sorok által egyre közelebb kerül. Aztán csak felkiáltasz: KÉSZ!!! Kifejezetten élvezet kötni, egy jó tréning, a variációk száma pedig végtelen:-) Adott egy háromszög alakú keret, mindenki ízlése szerint tölti ki a formát. Eredetileg a lusta kötés ajánlott ( így nem pöndörödik be a kötés széle), de ezen is változtathatsz kedvedre, szinte tálcán kínálja magát, hogy élj is a változás lehetőségével:-)! Nincs igazából konkrét stílusa  a kendőnek, a fonal, a színek és a minta választásával adhatsz  neki egyéniséget. Úgy érzem, hogy a változás évének címkézett 2012-t egy baktus kötésével mindenképpen illene megünnepelni? Hm? Ki az, aki velem tart? Legyen ez az év első játéka egyetlen kötöttséggel, hogy csak a meglévő fonalaidat használhatod a projekthez!? Benne vagytok?



Legújabb baktusom KATBO fonalainak egyikéből:-)



16 megjegyzés:

Weslava írta...

Красиво очень! Когда Вы всё успеваете?

Colette írta...

Большое спасибо:-)Eсть много времени, это моя работа!

Ági írta...

Elhatároztam, hogy kicsit megcsappantom a készletem és bőszen Lamináriák gyártásába fogtam. Legyen baktus is! Veled tartok!

Colette írta...

Hurrá, már ketten vagyunk! A baktust csak úgy játszásiból csináld, nem köll gyártani... de majd elgondolkodom magamban, hogy miért érzek fájó szúrást a szívemben, amikor meghallom vagy meglátom leírva ezt a szót:-)

Ági írta...

Én mindent csak játszásiból csinálok.:)

rojalka írta...

Szeretnék én is csatlakozni.:)
Azaz játszani.

norono írta...

Nagyon tetszik! Igazán finom, kellemes a színe, és a bojt a végén, hát azt egyenesen imádom! :-)
Sajnos a baktus kötögetésben nem tudok részt venni (inkább gyöngyfűzésben indulnék:-))), de nagyon kíváncsi vagyok milyen szépségeket fogtok alkotni!

Perl - Eni írta...

Nekem nagyon nagyon tetszik!!!
Olyannyira, hogy 10 év után először érzem úgy, hogy megint kötni AKAROK!

Lele írta...

Én is beszálnék a játékba.Igaz,az elmúlt évbe csak horgoltam;de egy eész doboznyi fonalam van.az évi fogadalmak között-ha ennyire konkrétan megfogalmaztam volna- ott volt a "feldolgozás".Év végéig csak kész leszek.

szaberka írta...

Először azt hittem, nincs is itthon egy baktusnyi összepasszoló maradék fonalam, de úgy tűnik, mégiscsak akad...
Szerintem benevezek.

Lele írta...

Lesz majd logo-ja.Mert kitenném/kiírnám,hogy nehogy lustlaci nyakamra üljön és hátha valaki idönként "ellenörizne".
Bizonyos szempontból gyerek maradtam(sajnálatos).

Főkolomp írta...

Természetesen jövök!!!
Annyira örültem a fele-fonal tanácsodnak!!!!! Mármint, hogy addig tart a csúcsa.....

Zsuzsa írta...

Maradék fonal is, kedv is van. Jövök én is :-)

Timi írta...

Én még csak most ismerkedek a baktusokkal, de nagyon szimpatikus jószágoknak tűnnek.
Lehet még csatlakozni a játékhoz? :) Határidő van? Mit kell tenni az elkészült művekkel?
Ez az első kézimunka-kihívásom. :)

feleslady írta...

Beszállnék én is a játékba, január végén kezdtem a sajátomat, és jelenleg itt tartok: http://www.ravelry.com/projects/feleslady/baktus-scarf Remélem még nem késtem el a jelentkezéssel:)

Névtelen írta...

Nagyon megtetszettek a baktusok, ezért én is elővettem a kötőtűket és a fonalas dobozt, lehet még csatlakozni?